Zelf een zoekwoorden onderzoek doen

Online training

Doe een zoekwoorden onderzoek: de beste start in SEO

Met welke woorden wil jij gevonden worden?

Sta jij bovenaan in Google wanneer jouw ideale klant iets zoekt? Zonder een goed zoekwoordenonderzoek zal dat niet snel voorkomen. Je moet namelijk weten welke woorden jouw ideale klant invoert tijdens een zoekopdracht, zodat jij ze op jouw website kunt verwerken. Vergelijk het met een evenement zonder uitnodiging: zonder zoekwoorden weet niemand dat je er bent (hoe mooi de site ook is 😉).

Waarom een moet je de zoekwoorden weten?

Zoals je net kon lezen is het enorm belangrijk om te weten wie jouw ideale klant is. Je moet weten hoe ze praten en wat ze nodig hebben. Het is de basis van je SEO (Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie) en ook van je content. Google heeft als doel om de bezoeker precies te geven wat ze zoeken. Daarvoor moet jij wel weten waar ze naar zoeken zodat je content zoals blogs kunt schrijven die daar perfect op aansluiten. Door het onderwerp en de woorden die je gebruikt op de juiste manier toe te passen zal Google je steeds hoger plaatsen en zal jouw vindbaarheid enorm verbeteren.

Met deze training leer je hoe je op basis van die informatie erachter kunt komen waar ze naar zoeken in de zoekmachines zoals Google. Je leert om stap voor stap een zoekwoordenonderzoek te doen zodat je precies weet welke woorden wel en vooral ook niet nuttig zijn om te verwerken op je website. Dat bespaart je veel tijd, energie en geld.

Zoekwoorden zijn de woorden die jouw ideale klant intypt in een zoekmachine.

Wat heb je na deze training over zoekwoordenonderzoek?

Als je deze training hebt afgerond en de stappen hebt gevolgd weet jij precies waar jouw ideale klant op zoekt en dus naar op zoek is. Jij kunt de content van je website er perfect op afstemmen waardoor jij de zoeker precies geeft waar ze naar opzoek is. Een vereiste voor SEO maar ook heel waardevol tijdens het maken van een content plan voor je blog posts. 

Jij verdoet geen tijd meer aan het schrijven van een pagina die toch niemand zal lezen maar je schrijft precies wat jouw doelgroep wil lezen. Daardoor weet je ook precies waar niemand naar zoekt. Want waarom zou je een blog schrijven over een onderwerp waar niemand op zit te wachten? Zonde van de tijd en energie, toch?

Je weet ook welke tools je kunt gebruiken tijdens het doen van zo’n onderzoek. Niet alleen de eerste keer maar telkens opnieuw. Een onderzoek naar de zoekwoorden is namelijk een steeds terugkomend ding. Zijn ze nu nog steeds op zoek naar dezelfde onderwerpen als een jaar geleden? Met een onderzoek kom je erachter!

Wat zit er in de training?

Je leert dus niet alleen de basis van zoekwoorden maar je krijgt een uitgebreid stappenplan in de online omgeving die je meteen tijdens de training kunt volgen. Dat doen we o.a. met:

Hoe Doe Je Een Zoekwoordenonderzoek Voor Seo

Veelgestelde vragen​

De training kun je volgen op momenten dat het jou uitkomt in de online omgeving.

Na aanschaf van de training ontvang je direct toegang en kun je dus meteen beginnen.

Ja, absoluut! Je kunt dan meteen vanaf het begin de juiste woorden verwerken in je website teksten.

De meeste tools die gebruikt worden tijdens het zoekwoordenonderzoek zijn gratis te gebruiken. Ik raad echter wel een specifieke betaalde tool aan omdat je veel meer informatie kunt vinden over jouw zoekwoorden die de SEO strategie veel sterker maken. De tool van de training kun je maandelijks opzeggen en is laaggeprijsd.

Ja, als je besluit in het programma ‘Word een SEO VA’ in te stappen dan krijg je de aanschafprijs van deze cursus helemaal terug.

Zelf een zoekwoorden onderzoek doen

Wil jij jouw vindbaarheid in de zoekmachines verbeteren en alles uit jouw website halen? Leer dan hoe je een goed zoekwoordenonderzoek doet zodat jouw pagina bovenaan kan staan in Google. Leer welke woorden je wel of juist niet moet gebruiken zodat jouw website nieuwe klanten aan gaat trekken.

Schrijf je in en begin vandaag nog!

Tijdelijk geen 197 euro excl. BTW maar slechts

147 euro excl. BTW
Feature #4